Külföldön élő magyarként én is eljutottam arra a pontra, amelyre sok hosszabb-rövidebb ideig külföldön tartózkodó honfitársunk eljut: egy blog írásába kezdek. Egy blogéba, amely az otthoni családtagoknak, barátoknak, ismerősöknek élménybeszámolóként szolgál, de egy kicsit azoknak is szól, akik ismeretlenként érdeklődnek azok iránt a dolgok, helyek, események iránt, amelyek a világ egy picit távolabbi szegletében, más kulturális és technikai környezetben élhetők meg.
A világ eme szeglete, amit én egy kicsit alaposabban felfedezhetek, a svábok fővárosa, Stuttgart, amely számos világcégnek, így a Mercedesnek, a Porschénak és a Boschnak otthona is egyben. Stuttgart Németország egyik legnagyobb tartományának, Baden-Württembergnek a központja, mely az ország délnyugati, Franciaországgal, Svájccal és Ausztriával határos részén helyezkedik el.
Sok tekintetben összemérhető a tartomány Magyarországgal, pl. az egyik folyója a Duna, más szempontból azonban különbözik, pl. észak-déli kiterjedése nagyobb, mint a kelet-nyugati. De ez nem baj, hiszen éppen ezekben a hasonlóságokban és eltérésekben lehet számtalan érdekességet felfedezni.
Bár ez nem különösebb stuttgarti vagy baden-württembergi specialitás, én személyesen lelkesedem az ottani kötött pályás közlekedésért, ezért úgy döntöttem, hogy bár eddig nem voltam különösebb vasútrajongó, mégis az én amatőr szintemen belevágok ebbe a témába, és szabadidőmben a stuttgarti és környékbeli kötött pályás közlekedés sajátosságainak és különlegességeinek nyomába eredek. Sok bejegyzést szeretnék ezért ennek a témának szentelni, és ezért is vettem bele a blog címébe a Stuttgart mellé a pálya (Bahn) szót.
A pálya szó mentén azért közeli és távolabbi témák felé is elasszociálok majd, de néha egyszerűen elhagyom a 'h' betűt, és arról írok, ami Stuttgartban és környékén látható és történik.